Η επίδραση διαφορετικών μεθόδων καθορισμού στόχων στη βελτίωση δεξιοτήτων σε νεαρούς καλαθοσφαιριστές
Σαββατής,Π., Γαβριηλίδης,Α., Ψυχουντάκη,Μ., Αποστολίδης, Ν.,
και Γδοντέλη, Κρ.
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση διαφορετικών μεθόδων κα-
θορισμού στόχων στη βελτίωση τεχνικών δεξιοτήτων (διείσδυση και βολή) στην καλαθο-
σφαίριση. Τριάντα νεαροί καλαθοσφαιριστές, ηλικίας 12 – 14 ετών, χωρίστηκαν τυχαία στις
τρεις πειραματικές συνθήκες (αυτοκαθοριζόμενοι στόχοι, καθορισμένοι στόχοι, κάνε το κα-
λύτερο που μπορείς) και ακολούθησαν το ίδιο πρόγραμμα προπόνησης, το οποίο είχε διάρ-
κεια τέσσερις εβδομάδες και συχνότητα τρεις φορές την εβδομάδα. Η 3 x 4 (Πειραματικές
Συνθήκες xΜετρήσεις)MANOVAμε επαναληπτικές μετρήσεις δεν έδειξε σημαντική αλλη-
λεπίδραση μεταξύ πειραματικών συνθηκών και μετρήσεων ούτε και σημαντικές διαφορές
μεταξύ των πειραματικών συνθηκών και μεταξύ των μετρήσεων. Παρατηρήθηκε όμως βελ-
τίωση της απόδοσης, όχι στατιστικά σημαντική, και των τριών συνθηκών στο χρόνο. Φαίνε-
ται ότι ο καθορισμός συγκεκριμένων στόχων δεν οδηγεί σε υψηλότερη βελτίωση σε σχέση με
τον καθορισμό γενικών στόχων, καθώς και ότι η διαφορετική συμμετοχή στον καθορισμό
στόχων δε διαφοροποιεί την απόδοση των αθλητών. Τα αποτελέσματα συζητιούνται με βάση
τη θεωρία των στόχων και τις σχετικές έρευνες στον αθλητισμό