ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ
Το άρθρο που ακολουθεί δεν είναι δικό μου αλλά μου το έστειλε φίλος προπονητής σε τοπική ομάδα.Πρόκειται για άρθρο που και ο ίδιος βρήκε αλλού αλλά θέλησε να το μοιραστεί μαζί μας.Το έχω πει άλλωστε από την αρχή ότι οι απόψεις όλων είναι ευπρόσδεκτες και πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για επιστημονικές αποψεις πάνω στο μπάσκετ.Το συγκεκριμένο μάλιστα έρθρο αναφέρεται στις ακαδημίες που είναι ένας πολύ ευαίσθητος και παραμελλημένος δυστυχώς χώρος.
Iσως και ο τίτλος μόνο να φαντάζει σε κάποιους κάτι άγνωστο , σε άλλους ουτοπικό ή και αδιάφορο. Ελάχιστες είναι οι ομάδες ανά την Ελλάδα που διαθέτουν έμμισθο υπεύθυνο ακαδημιών για να προσφέρει τις υπηρεσίες του.
Για τις περισσότερες ομάδες οι ακαδημίες αποτελούν απλά ένα καλό ‘’εισόδημα’’. Στα πλαίσια αυτά προσλαμβάνουν προπονητές με όσο χαμηλότερο μισθό μπορούν ,οι οποίοι συνήθως είναι παίκτες τις ομάδας που πρέπει και αυτοί εύλογα να πάρουν κάποιο ‘’χαρτζιλίκι’’ , η εμπειρικούς προπονητες που δεν έχουν παρακολουθήσει ούτε καν σεμινάριο μπάσκετ.
Στη συνέχεια οι αθλητές στοιβάζονται σε τμήματα 20-25 ατόμων, με προπονήσεις 1 ώρας όπου και λόγω της κακής οργάνωσης της προπόνησης τα παιδιά περιμένουν πίσω από τεράστιες ουρές για να κάνουν ανά 10΄ ένα σούτ. Ελάχιστοι είναι οι προπονητές επίσης που από μόνοι τους κάνουν καλό προγραμματισμό, έρχονται με γραμμένες προπονήσεις, χρησιμοποιούν ποικιλία ασκήσεων κ.τ.λ
Αποτέλεσμα αυτού βέβαια είναι, παίκτες που προπονούνται 4-5 χρόνια σε ακαδημίες να μην ξέρουν ούτε καν να σουτάρουν σωστά και να έχουν μείνει στάσιμοι.Και μετά όλοι να αναρωτιούνται ,μα καλά τόσα χρόνια να μην ‘’έχουμε βγάλει ένα ταλέντο’’,λές και τα ταλέντα απλά ξεφυτρώνουν…σαν ένα είδος σπάνιου φυτού!
Τι είναι λοιπόν ο Υπεύθυνος Οργάνωσης Ακαδημιών, ποιος είναι ο ρόλος του και γιατί είναι απαραίτητος σε μία ομάδα;
Υπεύθυνος ή αλλιώς διευθυντής ή αρχιπροπονητής ακαδημιών ορίζεται ένας προπονητής επαγγελματίας , με πείρα , με επιστημονικές γνώσεις, με οργανωτικά και ηγετικά προσόντα, με διάθεση για δουλειά , όραμα και κυρίως αγάπη για τον αθλητισμό και τα παιδιά.
Ποιος είναι ο ρόλος του:
Α) Επιλογή ικανών προπονητών, από το καλοκαίρι,οι οποίοι να είναι απόφοιτοι ή φοιτητές Τ.Ε.Φ.Α.Α ή σχολών Γ.Γ.Α.
Β) Οργάνωση τρόπου διαφήμισης και
προώθησης της ομάδας για την προσέγγιση νέων αθλητών. Το οποίο μπορεί να περιλαμβνάνει:Στη συνέχεια οι αθλητές στοιβάζονται σε τμήματα 20-25 ατόμων, με προπονήσεις 1 ώρας όπου και λόγω της κακής οργάνωσης της προπόνησης τα παιδιά περιμένουν πίσω από τεράστιες ουρές για να κάνουν ανά 10΄ ένα σούτ. Ελάχιστοι είναι οι προπονητές επίσης που από μόνοι τους κάνουν καλό προγραμματισμό, έρχονται με γραμμένες προπονήσεις, χρησιμοποιούν ποικιλία ασκήσεων κ.τ.λ
Αποτέλεσμα αυτού βέβαια είναι, παίκτες που προπονούνται 4-5 χρόνια σε ακαδημίες να μην ξέρουν ούτε καν να σουτάρουν σωστά και να έχουν μείνει στάσιμοι.Και μετά όλοι να αναρωτιούνται ,μα καλά τόσα χρόνια να μην ‘’έχουμε βγάλει ένα ταλέντο’’,λές και τα ταλέντα απλά ξεφυτρώνουν…σαν ένα είδος σπάνιου φυτού!
Τι είναι λοιπόν ο Υπεύθυνος Οργάνωσης Ακαδημιών, ποιος είναι ο ρόλος του και γιατί είναι απαραίτητος σε μία ομάδα;
Υπεύθυνος ή αλλιώς διευθυντής ή αρχιπροπονητής ακαδημιών ορίζεται ένας προπονητής επαγγελματίας , με πείρα , με επιστημονικές γνώσεις, με οργανωτικά και ηγετικά προσόντα, με διάθεση για δουλειά , όραμα και κυρίως αγάπη για τον αθλητισμό και τα παιδιά.
Ποιος είναι ο ρόλος του:
Α) Επιλογή ικανών προπονητών, από το καλοκαίρι,οι οποίοι να είναι απόφοιτοι ή φοιτητές Τ.Ε.Φ.Α.Α ή σχολών Γ.Γ.Α.
Β) Οργάνωση τρόπου διαφήμισης και
-μοίρασμα διαφημιστικών εντύπων στα σχολεία
-είσοδος εντός των σχολείων και τάξεων(είναι εφικτό με τη βοήθεια του Δήμου) και άμεση ενημέρωση των μαθητών.
-διοργάνωση στην αρχή της χρονιάς διήμερων δωρεάν καμπ μπάσκετ για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με το άθλημα
-στη μέση της χρονιάς διεξαγωγή τέστ ανίχνευσης ταλέντων στο μπάσκετ, εντός των σχολείων ,την ώρα της γυμναστικής.
Γ) Χωρισμός αθλητών σε τμήματα και αναδιαρθρώσεις στη συνέχεια όταν χρειάζεται και ορισμός προπονητών ανά τμήμα.
Δ) Στην αρχή κάθε μήνα διεξαγωγή meeting προπονητών όπου:
-καθορίζεται το μηνιαίο πλάνο εργασίας
-συζητείται η πρόοδος των παιδιών
-αναφέρονται τυχόν προβλήματα
Ε) Άμεση επίβλεψη του έργου των προπονητών και βοήθεια όπου χρειάζεται,ιδιαίτερα στην αρχή που τα τμήματα μπορεί να είναι υπερπληθή.
Ζ) Παροχή ασκησιολογίου στους προπονητές και αναλυτική επεξήγηση του τρόπου οργάνωσης της προπόνησης .Οπου κρίνεται αναγκαίο ειδικά στο πρώτο διάστημα να δίνεται ημερήσιο πρόγραμμα προπόνησης.
Η) Οργάνωση γιορτών για τα παιδιά Χριστούγεννα ,Πάσχα καθώς και τελετή λήξης.
Θ) Διοργάνωση τουρνουά και συμμετοχή σε τουρνουά άλλων ομάδων, κλείσιμο φιλικών παιχνιδιών όλο το χρόνο εντός και εκτός.
Ι) Άμεση επαφή με γονείς, διεξαγωγή συναντήσεων για ενημέρωση γονέων, αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν κ.α.
Πάνω από όλα ο υπεύθυνος ακαδημιών πρέπει να χρήζει εμπιστοσύνης και αναγνώρισης από όλους τους υπόλοιπους προπονητές-συνεργάτες. Να είναι κοντά σε όλους τους αθλητές ,να παρακολουθεί την πρόοδο τους και να τους ενισχύει. Να μάθει τους γονείς να είναι σε απόσταση από το έργο του κάθε προπονητή και να απευθύνονται σε αυτόν για οποιοδήποτε πρόβλημα.