Διατάσεις: Πως επηρεάζουν οι διατάσεις τη δύναμη και τη μυϊκή ισχύ σε άνδρες και γυναίκες;

Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

ΔιατάσειςΟι διατάσεις χρησιμοποιούνται ευρέως από τους αθλητές ως μέρος της προθέρμανσης πριν την προπόνηση ή τον αγώνα. Η αποτελεσματικότητά τους έχει έως σήμερα αποτελέσει αντικείμενο διερεύνησης σε αρκετές μελέτες. Ωστόσο σε αρκετές από αυτές η χρονική διάρκεια εφαρμογής των διατάσεων ανά μυ ή μυϊκή ομάδα είναι συχνά μη ρεαλιστική σε σύγκριση με αυτή που χρησιμοποιείται στην αθλητική πρακτική.
Πρόσφατα ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νεβάδα μελέτησαν την επίδραση των στατικών και των βαλλιστικών διατάσεων των καμπτήρων και εκτεινόντων μυών του γόνατος στο κατακόρυφο άλμα με αιώρηση των χεριών, στην ισχύ των κάτω άκρων και στη ροπή στρέψης που παράγεται κατά την κάμψη και έκταση του γόνατος σε ισοκινητικό δυναμόμετρο. Επίσης, οι ερευνητές, με σκοπό να διερευνήσουν εάν θα πρέπει να εφαρμόζονται διαφορετικά πρωτόκολλα διατάσεων στους άνδρες και στις γυναίκες πραγματοποίησαν συγκρίσεις με βάση το φύλο. Έτσι, 12 άνδρες και 12 γυναίκες εφάρμοσαν σε διαφορετικές ημέρες και μετά από 5 λεπτη γενική προθέρμανση μια από τις τρεις παρακάτω συνθήκες με τυχαία σειρά και αντιστάθμιση: στατικές διατάσεις, βαλλιστικές διατάσεις και καθόλου διατάσεις (συνθήκη ελέγχου). Οι διατάσεις για κάθε μυϊκή ομάδα είχαν διάρκεια 90 δευτερόλεπτα (3 επαναλήψεις των 30 δευτ.). Μετά από έφραση των δεδομένων ανά κιλό σωματικού βάρους, διαπιστώθηκε ότι η επίδραση τόσο των στατικών όσο και των βαλλιστικών διατάσεων δεν επηρεάστηκε από το φύλο. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι και οι δύο συνθήκες δεν επηρέασαν το κατακόρυφο άλμα με αιώρηση των χεριών και τη μέγιστη παραγόμενη ροπή στρέψης κατά την κάμψη και έκταση του γόνατος. Αντίθετα, φάνηκε ότι τόσο οι στατικές όσο και οι βαλλιστικές διατάσεις είχαν αρνητική επίδραση στην ισχύ των κάτω άκρων, όπως αυτή αξιολογήθηκε στο δυναμοδάπεδο (-3,4% και -2,4% αντίστοιχα). Ως εκ τούτου, φαίνεται ότι η χρήση στατικών και βαλλιστικών διατάσεων αμέσως πριν από μία προπόνηση δύναμης ή ισχύος υψηλής επιβάρυνσης μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα. Αντί αυτών προτείνεται η χρήση, αν και δε διερευνήθηκε η επίδρασή τους στην παρούσα μελέτη, των δυναμικών διατάσεων σε συνδυασμό με τις ειδικές ανά άθλημα κινήσεις πρθέρμανσης.
Samuel MN, Holcomb WR, Guadagnoli MA, Rubley MD, Wallmann H. Acute effects of static and ballistic stretching on measures of strength and power. J Strength Cond Res. 2008 Sep;22(5):1422-8.


ΠΗΓΗ http://kiriakisa.blogspot.gr


Αν το επιθυμείτε πατήστε LIKE στην επίσημη σελίδα του Coachbasketball.gr στο facebook και στηρίξτε την προσπάθεια μας
H ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ...!!!
https://www.facebook.com/BASKETBALL.COACHES


Share this article :

Επίθεση

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Φυσικές Ικανότητες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Γενικά Θέματα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητική Φιλοσοφία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κατασκοπεία Scouting Στατιστική

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Σεμινάρια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασκήσεις Ατομικής Τεχνικής

Ατομική Τεχνική

Αφιερώματα

Βιβλία Καλαθοσφαίρισης

Αθλητική Ψυχολογία

 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. All About Basketball Coaching - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template