Αιφνιδιασμός- Ανάπτυξη κεντρικού αιφνιδιασμού--Δευτερεύων αιφνιδιασμός-Κλιμάκωση αιφνιδιασμού

Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2013






Αιφνιδιασμός

Ανάπτυξη κεντρικού αιφνιδιασμού




Σχ.1

Ο κεντρικός αιφνιδιασμός είναι ο συνηθέστερος τρόπος αντεπίθεσης των ομάδων. Στόχος της επίθεσης είναι η δημιουργία υπεραριθμία παικτών έναντι των αμυντικών με σκοπό την επίτευξη γρήγορου καλαθιού. Η ανάπτυξη του αιφνιδιασμού ξεκινά συνήθως έπειτα από ένα άστοχο σουτ. Στο σχ.1 ο coach έχει την μπάλα και την πετά στο καλάθι για να ξεκινήσει ο αιφνιδιασμός.


Έστω ότι ο Ο5 παίρνει το ρημπάουντ. Ο Ο1 ανοίγεται στο ύψος του τρίποντου και στην προέκταση της γραμμής των τριών πόντων (Σχ.2). Μετά την υποδοχή της μπάλας ο Ο1 ντριμπλάρει προς το κεντρικό διάδρομο, οι Ο2 και Ο3 τρέχουν στον δεξιό και αριστερό διάδρομο αντίστοιχα, ενώ ο Ο4 ακολουθεί πίσω από τον Ο1 ως πρώτο trailer (σχ.3). Τέλος ο Ο5 ακολουθεί πίσω από όλους τους παίκτες (Σχ.4)στον κεντρικό διάδρομο (δεύτερος trailer) ελέγχοντας τον αιφνιδιασμό και φροντίζοντας την κάλυψη της άμυνας σε τυχόν λάθος, που θα προκύψει (safety man).




Σχ. 2

Σχ.3


Σχ. 4


Όταν ο Ο1 φθάσει κοντά στην γραμμή των τριών πόντων πασάρει σ' έναν από τους δύο περιφερειακούς. Έστω ότι πάσαρε στον Ο2 (Σχ.5). Αν ο Ο2 δεν μπορεί να σκοράρει άμεσα πασάρει στον Ο4, που κόβει από την πλευρά της μπάλας (Σχ.6). Ο Ο5 κόβει από την αντίθετη πλευρά και σταματά στο ύψος της γραμμής των ελευθέρων βολών για να βοηθήσει σε τυχόν αδυναμίας εκτέλεσης των παραπάνω κινήσεων.





Σχ.5


Σχ.6


Δευτερεύων αιφνιδιασμός................................




Αν τίποτα από τα παραπάνω δεν πετύχει και η ομάδα, που προσπάθησε να αιφνιδιάσει τον την αντίπαλο της δεν κατάφερε το αποτέλεσμα, που προσδοκούσε, τότε η επόμενη κίνηση είναι η επίτευξη καλαθιού με όσο το δυνατόν λιγότερες πάσες πριν οργανωθεί η αντίπαλη άμυνα. Ο Ο2 επιστρέφει την μπάλα στον Ο1 και αρχίζει κόψιμο προς το καλάθι ενώ ο Ο4 βγαίνει έξω για να κάνει screen στον Ο2 (Σχ.1). Ο Ο1 πασάρει την μπάλα στον Ο5 και αμέσως κατεβαίνει για να κάνει screen (Σχ.2) στον Ο4 (screen στον screener ). Ο Ο5 έχει δύο επιλογές πάσας, στον Ο2 ή στον Ο4 (Σχ.3).




Σχ1


Σχ.2


Σχ3


Κλιμάκωση αιφνιδιασμού1η άσκηση Οι παίκτες στην ίδια διάταξη. Ένας παίκτης στο ύψος της γραμμής των τριών πόντων. Μετά το ρημπάουντ γρήγορη πάσα προς τον παίκτη που βρίσκεται έξω και αντικατάσταση αυτού από τον ρημπάουντερ κ.ο.κ (σχ.1-2&3)




Σχ1


Σχ2


Σχ3


2η άσκησηΟι παίκτες σε ζευγάρια. Οι μισοί στο ύψος της γραμμής των ελευθέρων βολών και οι άλλοι στο ύψος της γραμμής των τριών πόντων. Έστω ότι το πρώτο ζευγάρι είναι οι Ο1με την μπάλα και Ο2 (σχ.4). Ο Ο1 πετά την μπάλα στο ταμπλό παίρνει το ρημπάουντ και πασάρει στον Ο2, που έχει ανέβει την προέκταση της γραμμής των ελευθέρων βολών ζητώντας την μπάλα. Ακολούθως ο Ο2 ντριμπλάρει προς το κέντρο (Σχ.5) ενώ ο Ο1 καταλαμβάνει τρέχοντας τον αριστερό διάδρομο κόβοντας πίσω από τον Ο2. Μόλις ο Ο2 περάσει την γραμμή του κέντρου πασάρει στον Ο1 που σκοράρει (Σχ.6).




Σχ.4


Σχ.5


Σχ.6


3η άσκησηΣτην άσκηση αυτή συμμετέχουν οι τρεις περιφερειακοί. Έστω ότι την μπάλα την έχει ο Ο1 στο κέντρο ενώ οι Ο2 και Ο3 αριστερά και δεξιά αντίστοιχα (Σχ.7). Ο Ο1 ντριμπλάρει στο κέντρο και όταν φθάσει περίπου στο ύψος της γραμμής των τριών πόντων πασάρει την μπάλα( Σχ.8&9)




Σχ.7


Σχ.8


Σχ.9


4η άσκηση
Προσθέτουμε και τον trailer ο οποίος έχει την μπάλα στο κέντρο της ρακέτας. Ο Ο1 βρίσκεται στην κορυφή της ρακέτας, ενώ οι Ο2 και Ο3 δεξιά και αριστερά αντίστοιχα (σχ.10). Ο Ο4 πασάρει στον Ο1 που έχει ανοιχθεί στην προέκταση της γραμμής των τριών πόντων. Ακολούθως ο Ο1 νριμπλάρει προς το κεντρο του γηπέδου ενώ οι Ο2 και Ο3 τρέχουν στον δεξιό και αριστερό διάδρομο αντίστοιχα και ο Ο4 ακολουθεί πίσω από τον Ο1 σαν trailer (Σχ11). Ο Ο1 πασάρει στον Ο2 και αυτός στον Ο4 που σκοράρει (Σχ.12).




Σχ.10
ΠΗΓΗ : http://www.ellinogermaniki.gr/ep/tfl/gr/training-gr/1141.htm


Σχ.11

Σχ.12
Share this article :

3 comments:

takis73 είπε...

Δεν θα πρέπει το playmaker να πάρει έναν διάδρομο, να κάνει δυνατή και αδύνατη πλευρά?
Που θ ατρέξει το τεσσάρι σαν πρώτο τρέιλερ?
Στο σχέδιο φαίνεται να παίρνει κεντρικό διάδρομο...

STARENTZIS SAKIS είπε...

YPARXOYN DYO EIDH AIFNIDIASMOY, KENTRIKOS AIFNIDIASMOS POY ANALEIEI TO ARTHRO, KAI PLAGEIOS, KAI OI DYO TROPOI EXOYN PLEONEKTIMATA KAI MEIONEKTIMATA,O PLAGIOS POY LES , NAI MEN DHMIOYRGEI ADYNATH PLEYRA, ALLA SE PERIORIZEI STIS EPITHETIKES EPILOGES SOY, KAI EINAI PERISSOTERO PROVLEPSIMOS(DHLADI PASA STHN DYNATH PLEYRA),
AN EXEIS ENAN POLY DIHSDITIKO PAIXTH , KATA THN APOPSI MOY EINAI KALYTEROS O KENTRIKOS AIFNIDIASMOS,DIOTI AN PERASEI TON PAIXTH TOY KAI PASAREI , EINAI KALATHI...!!!

takis73 είπε...

O.K. Κατάλαβα...
Σας ευχαριστώ που μου απαντήσατε.

Απλά κατά τη δική μου άποψη, (ως πρώην ψηλός) θα ήθελα τον playmaker στη μια πλευρά,
1) να ξέρουν που θα τρέξουν τα trailer,
2) να προσανατολιστεί η άμυνα,
3) να τριπλάρει (πιθανότατα) με το δυνατό του χέρι άρα καλύτερα,
4) να αποφύγει το κέντρο του γηπέδου, γιατί από εκεί συνήθως επιστρέφει η άμυνα. (έχει συνήθως αρκετό κόσμο εκεί και ένα απλωμένο χέρι αμυντικού, ίσως κάνει τη ζημιά)
Εξ, άλλου νομίζω ότι διαλέγοντας μία πλευρά, ο playmaker, βλέπει όλο το γήπεδο πιο εύκολα παρά όταν ντριπλάρει στο κεντρικό διάδρομο...
Αν λοιπόν κοουτσάρω ποτέ μου... (τώρα που σταμάτησα το μπάσκετ)
μάλλον θα προτιμήσω τον πλάγιο.
Με καλύψατε με τα "2 είδη αιφνιδιασμού"
Σας ευχαριστώ και πάλι.

Επίθεση

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Φυσικές Ικανότητες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Γενικά Θέματα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητική Φιλοσοφία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κατασκοπεία Scouting Στατιστική

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Σεμινάρια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασκήσεις Ατομικής Τεχνικής

Ατομική Τεχνική

Αφιερώματα

Βιβλία Καλαθοσφαίρισης

Αθλητική Ψυχολογία

 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. All About Basketball Coaching - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template