Αμυντικό Ασκησιολόγιο απο τον coach Borja Comenge που εργάζεται στην “Βarcelona B”

Κυριακή, 21 Απριλίου 2013

Ο coach Borja Comenge εργάζεται στην “Βarcelona B”. Ξεκίνησε τη προπονητική στην ισπανική Leida και στη συνέχεια έγινε βοηθός στη Girona όπου κέρδισε το FIBA Eurocup το 2007. Το 2008 σε ηλικία 30 ετών, έγινε πρώτος προπονητής στη Girona. Το 2010 έγινε προπονητής στη “Barcelona B” και το 2011 κέρδισε το Copa del Rey για τις ομάδες αυτής της ηλικίας.
Το 2012 κέρδισε το τίτλο στην Ισπανία με την εφηβική ομάδα της Barcelona.
Το θέμα της πρώτης ομιλίας του Comenge είναι η δομή της προπόνησης των εφηβικών και της δεύτερης ομάδας της Barcelona. 
Ο coach Borja Comenge μας λέει πως στη προπόνηση του μπάσκετ, υπάρχουν στοιχεία που είναι κοινά σε όλες τις κατηγορίες. Ωστόσο, στις μικρές ηλικίες να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στη διδασκαλία της άμυνας. 

Αρχικά να μάθουμε στα παιδιά να επικοινωνούν όταν παίζουν άμυνα. Αυτό ξεκινά από ασκήσεις 1 με 1. Τα βασικά της άμυνας χρειάζεται να γίνουν γνώση στα παιδιά, όπως :
Στάση του αμυντικού μεταξύ μπάλας και καλαθιού
Πάντα ένα χέρι πάνω στη μπάλα
Πάντα ένα χέρι σε κάθε πιθανή πάσα
Σε άμυνα μακριά από τη μπάλα, οπτικός έλεγχος του παίκτη που δεν έχει μπάλα αλλά και του παίκτη που έχει τη μπάλα
Και οι πέντε παίκτες ωφείλουν να γνωρίζουν άμυνα
Βασική παρατήρηση στα παιδιά, πάντοτε σε κάθε πάσα, τη στιγμή που η μπάλα ταξιδεύει στον αέρα, να αλλάζουν αμέσως την αμυντική τους θέση μέσα στο γήπεδο σε σχέση με τη νέα θέση της μπάλας. 
Ο coach Borja Comenge μας συμβουλεύει όταν διδάσκουμε τα παιδιά στο παιδικοεφηβικό, να έχουμε υπομονή. Δεν μπορούμε να τους μάθουμε όλο το μπάσκετ αμέσως. Ωφείλουμε στο σχεδιασμό των προπονήσεων μας, να διδάσκουμε το Α, μετά το Β και στη συνέχεια πριν πάμε στο Γ, να διδάξουμε καλά το Α με το Β μαζί. 

Είναι πάντα δύσκολο να περάσουμε όλες τις ιδέες μας στους νεαρούς παίκτες. Έτσι, προσέχουμε να κατανοούν ότι τους ζητάμε να εκτελέσουν μέσα στο γήπεδο και στην επόμενη φάση της διδασκαλίας μας, ζητάμε την ταχύτητα στην εκτέλεση αυτών που έχουν κατανοήσει.

Μας ενδιαφέρει ο αυτοματισμός αυτών που έχουν μάθει και ελέγχουμε τη γνώση τους πάνω στο τρόπο του παιχνιδιού που έχουμε σχεδιάσει.

Στο πλάνο των ασκήσεων που παρουσιάζονται παρακάτω στη Barcelona διδάσκουν την άμυνα από το επιθετικό μέρος του γηπέδου και στη συνέχεια έρχονται στο αμυντικό. Ζητάνε στα παιδιά να καταλάβουν ότι κάθε λάθος που θα οδηγήσει σε αλλαγή κατοχής στον επιθετικό χώρο, μπορεί να δώσει ένα γρήγορο σκοράρισμα. Επίσης οι νέοι παίκτες μαθαίνουν να κερδίζουν τη μπάλα από τη παράβαση των 8 δευτερολέπτων. Τονίζει ότι και τα παιδιά που παίζουν στην επίθεση μαθαίνουν να εκτελούν σωστά τα «βασικά» αμέσως με την έναρξη της επίθεσης τους. 




Δύο παίκτες ξεκινούν επίθεση από τη τελική γραμμή. Ο αμυντικός της μπάλας εφαρμόζει τα βασικά στην άμυνα του χειριστή της μπάλας. Ο άλλος αμυντικός παίζει άμυνα σε μία πάσα απόσταση. Όταν γίνει πάσα τα δεδομένα αλλάζουν για τους αμυντικούς παίκτες. Οι αλλαγές στις πάσες συνεχίζονται μέχρι το χώρο της άμυνας όπου πλέον παίζουν 2 με 2 σε συνθήκες αγώνα. 

Κατά την εκτέλεση της άσκησης ο προπονητής διορθώνει τα λάθη σε στάσεις και μετακινήσεις των παικτών. Η άσκηση στη συνέχεια αλλάζει με τον επιθετικό της μπάλας να αλλάζει κατευθύνσεις στη ντρίπλα του. Τώρα ο προπονητής ελέγχει τη κίνηση του άλλου 2ου αμυντικου και το τρόπο που ελέγχει τη μπάλα και το παίκτη του.

ΑΣΚΗΣΗ 2 

Ο προπονητής προσθέτει δύο επιθετικούς εκατέρωθεν της κεντρικής γραμμής. Εδώ γίνεται πάσα σε ένα κεντρικό παίκτη και ζητάμε από τους αμυντικούς να επιστρέψουν πίσω από τη γραμμή της μπάλας πριν από τους αντιπάλους τους. 

Στη συνέχεια παίζουν 2 με 2 στο μισό γήπεδο μέχρι να τελειώσει η φάση με σκοράρισμα ή με αλλαγή κατοχής μπάλας και transition παιχνίδι στο απέναντι καλάθι.

ΑΣΚΗΣΗ 3 

Δύο βοηθοί στην επίθεση πάνω σε κάθε πλάγια γραμμή. Οι δύο αμυνόμενοι παίκτες κάνουν παγίδα πάνω στο χειριστή της μπάλας στον οποίο έχουμε ζητήσει να σταματήσει επίτηδες τη ντρίπμπλα. Μετά τη διαγώνια πάσα στο πλάγιο βοηθό. Ζητάμε από το 1ο αμυντικό να κάνει rotation και να τρέξει να μαρκάρει τη μπάλα. Από το 2ο αμυντικό του ζητάμε να τρέξει σε σχέση με τη μπάλα και να μαρκάρει το 2ο επιθετικό που κινείται για να πάρει μπάλα σε μία πάσα απόσταση. Στη συνέχεια παίζουν transition 3 με 2.



ΑΣΚΗΣΗ 4 

Ο προπονητής αλλάζει τη διάταξη των επιτιθέμενων από παράλληλη σε κάθετη. Στην επίθεση μπαίνουν 4 βοηθοί. Δύο βοηθοί στο κέντρο και δύο βοηθοί στον αμυντικό χώρο του γηπέδου. 

Οι παίκτες που παίζουν στην επίθεση, πασάρουν στους βοηθούς και κινούνται για νέα υποδοχή μπάλας. Ο προπονητής ελέγχει τη συμπεριφορά των αμυντικών σε σχέση με τη θέση της μπάλας.


Επιμέλεια Σημειώσεων:
Γιάννης Τσουμπρής
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Συντονιστής Προπονητής Ακαδημίας Μπάσκετ
Ένωσης Τραχώνων/Δία Αλίμου


Οι παραπάνω σημειώσεις είναι απο Διεθνες Σεμινάριο Που Πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο της  Ιταλίας .

Αν το επιθυμείτε πατήστε LIKE στην επίσημη σελίδα τουCoachbasketball.gr  στο facebook και στηρίξτε την προσπάθεια μας
H ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ..... 
https://www.facebook.com/BASKETBALL.COACHES 
Share this article :

Επίθεση

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Φυσικές Ικανότητες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Γενικά Θέματα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητική Φιλοσοφία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κατασκοπεία Scouting Στατιστική

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Σεμινάρια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασκήσεις Ατομικής Τεχνικής

Ατομική Τεχνική

Αφιερώματα

Βιβλία Καλαθοσφαίρισης

Αθλητική Ψυχολογία

 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. All About Basketball Coaching - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template