2ο σεμινάριο προπονητών,’Αλιμος 2015. Η ομιλία του coach Τσουμπρή Ιωάννη.

Τετάρτη, 8 Ιουλίου 2015


Η ομιλία του coach Τσουμπρή Ιωάννη

Η προπόνηση της παιδικής ομάδας πρέπει να έχει καθημερινά τον σχεδιασμό της. Κανένας προπονητής δεν επιτρέπεται να προσέρχεται στο γήπεδο «αδιάβαστος» και απροετοίμαστος.
Πάντοτε οφείλει να παρουσιάζει στα παιδιά του το σχέδιο για την προπόνηση και τους στόχους που εκείνα θα προσπαθήσουν να πετύχουν. Η εισαγωγή στην προπόνηση στο πρακτικό μέρος, μπορεί να έχει μία κατεύθυνση με passing gameή με ball handling.

Στην περίπτωση που επιλεγεί το passing game δύο προτεινόμενες ασκήσεις που επιλέγω είναι οι παρακάτω
1η άσκηση.
Πάσα και κίνηση σε κυκλική τοποθέτηση.
Διαφάνεια7
Τα παιδιά σχηματίζουν έναν κύκλο. Δύο από αυτά έχουν μπάλες τοποθετημένα στον κύκλο έτσι ώστε να βρίσκονται σε θέση αντικριστή. Μέσα στον κύκλο τοποθετούνται 2 παιδιά με πλάτη το ένα στο άλλο. Η διαδικασία ξεκινά με πάσες από τους εξωτερικούς παίκτες, που μεταβιβάζουν τις μπάλες στους εσωτερικούς παίκτες. Τώρα οι εσωτερικοί παίκτες κάνουν τις επόμενες πάσες στον επόμενο εξωτερικό παίκτη και προς την κυκλική κατεύθυνση που έχει επιλέξει ο προπονητής. Οι εσωτερικοί παίκτες αλλάζουν θέση με τους προηγούμενους εξωτερικούς που είχαν τις μπάλες. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Έτσι κάθε φορά που ένας εξωτερικός παίκτης πασάρει την μπάλα του, ακολουθεί την πάσα του και μπαίνει μέσα στον κύκλο. Την ίδια στιγμή ο εσωτερικός παίκτης πασάρει στην περιφέρεια του κύκλου και καταλαμβάνει την κενή θέση του προηγούμενου εξωτερικού πασέρ. Καθορίζετε σε επιλεγμένα χρονικά διαστήματα την διαφοροποίηση της διαδικασίας. Αλλάζετε το είδος της πάσας ή αλλάζετε την κυκλική φορά που έχουν οι εσωτερικές πάσες προς την περιφέρεια του κύκλου.

2η άσκηση.
Πάσα και κίνηση σε κυκλική μορφή με 2 μπάλες.
1.10
Tα παιδιά τοποθετούνται σε 6 θέσεις όπως φαίνεται στο σχεδιάγραμμα. Το παιδί 1 με τη μπάλα ξεκινά από την τελική γραμμή με την πρώτη του πάσα στο παιδί 2 της πλάγιας γραμμής. Το παιδί 2 εκτελεί πάσα στο παιδί 1. Ο 2 κινείται προς το καλάθι για να σκοράρει. Ο 1 δίνει τρίτη πάσα στο επόμενο πλάγιο παιδί 3. Ο 3 εκτελεί τελική πάσα στον 2 που σκοράρει. Τα παιδιά μετακινούνται κατά μία θέση, ο 1 γίνεται πλάγιος ο 2 πηγαίνει στην επόμενη πλάγια θέση και ο 3 που έκανε την τελική πάσα, παίρνει την μπάλα από το καλάθι και επαναλαμβάνει την διαδικασία προς την αντίθετη κατεύθυνση με τους επόμενους δύο πλάγιους που περιμένουν στην απέναντι πλάγια γραμμή. Την ίδια στιγμή μπορεί η άσκηση να ξεκινά και από τις δύο τελικές γραμμές. Μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε μία σειρά παιδιών στην μία τελική γραμμή που θα ορίζεται ως αφετηρία και τελείωμα της άσκησης. Μπορείτε επίσης να ορίσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό εύστοχων lay up σε καθορισμένο χρόνο.
Η δεύτερη πρόταση για την εισαγωγή στην προπόνηση είναι το ball handling.


1η άσκηση. 
Κυκλικός χειρισμός μπάλας, με επιλογές δεξιότητας και σκοραρίσματος lay up.
3.1
Tα παιδιά σχηματίζουν δύο μικρές ομάδες, με μία σειρά σε κάθε τελική γραμμή. Στα προκαθορισμένα σημεία που βρίσκονται οι κώνοι, εκτελούν δεξιοτεχνία ball handling που ορίζετε εσείς. Η δεξιοτεχνία μπορεί να είναι από μία απλή σταυρωτή ντρίπλα, μέχρι να καθίσει στο έδαφος και να ξανασηκωθεί με στατική ντρίπλα. Η επιλογές αναφέρθηκαν στον πρόλογο του ball handling. Στο τελείωμα της κίνησης του, το παιδί καθοδηγείται από εσάς για lay up ή κοντινό σουτ. Επιβλέπετε την έναρξη της κίνησης στο πρώτο βήμα. Γίνεται ομαδική δουλειά με έμφαση στη τεχνική του κτυπήματος της μπάλας, στην επαφή με τα δάκτυλα, στη στάση του σώματος και στην οπτική επαφή με το γήπεδο. Η άσκηση μπορεί να γίνει μέρος της προθέρμανσης τις πρώτες ημέρες της περιόδου. Επίσης, τα παιδιά μπορούν να χειρίζονται 2 μπάλες και να τελειώνουν την φάση με κράτημα της εσωτερικής μπάλας και lay up με την εξωτερική μπάλα.


2η άσκηση.
Αντιμέτωπος χειρισμός μπάλας σε κίνηση και αποφυγή των αντιπάλων χειριστών.
3.2
Τα παιδιά ντριπλάρουν από την μία τελική γραμμή στην άλλη και περνούν ανάμεσα από τους κώνους με διάφορες μορφές ντρίπλας. Παράλληλα, όταν συναντιούνται 2 παιδιά, χωρίς να χάσουν τον χειρισμό της μπάλας τους, συνεχίζουν την κίνηση τους. Ανεβάζετε τον βαθμό της δυσκολίας στην εκτέλεση, ζητώντας από τα παιδιά, όταν συναντούν έναν άλλο χειριστή να προσπαθούν να του αποσπάσουν την μπάλα, χωρίς να χάσουν την δική τους. Η άσκηση μπορεί να γίνει και χωρίς κώνους. Απλά τα παιδιά εκτελούν προωθητική ντρίπλα και προσπαθούν να κάνουν τους άλλους να χάσουν την μπάλα τους.
Στην συνέχεια της προπόνησης ανάλογα με την πορεία μέσα στην εβδομάδα προχωράω με ασκήσεις 1 με 1 , 2 με 1 και 3 με 2. Οι ασκήσεις αυτές μπορεί να έχουν έμφαση στην άμυνα ή στην επίθεση. Μπορεί να δώσω προσοχή σε μηχανισμούς blockout-rebound.


1η άσκηση.
Διαδοχικές φάσεις transition game 2 με 2.
9.4 2 v 29.4 2 v 2 b
Τα παιδιά τοποθετούνται στις πλάγιες γραμμές του γηπέδου, σε τέσσερα σημεία. Ένα ζευγάρι παιδιών παίρνει θέση κοντά στο καλάθι με σκοπό να τρέξει στο αμυντικό transition. Μόλις δώσετε την μπάλα στο πρώτο πλάγιο παιδί, αυτό μαζί με το απέναντι πρώτο παιδί, ως συμπαίκτες τρέχουν στο επιθετικό transition. Προσπαθούν να προλάβουν το αμυντικό ζευγάρι και να σκοράρουν lay up. Αν δεν τα καταφέρουν παίζουν μία επιθετική συνεργασία 2 παικτών. Όταν αλλάξει η κατοχή της μπάλας, το ζευγάρι που έπαιζε στην άμυνα, προσπαθεί να δώσει όσο πιο γρήγορα μπορεί την επόμενη πρώτη πλάγια πάσα, σε ένα από τα επόμενα δύο παιδιά που περιμένουν. Το ζευγάρι που έπαιζε στην επίθεση, οφείλει να αντιδράσει γρήγορα αλλά πλέον με την σκέψη του στο αμυντικό transition. Το ζευγάρι που παίζει την τελευταία φάση της άμυνας, παίρνει θέση στο πλάι και περιμένει εκ νέου την σειρά του. H διαδικασία συνεχίζεται, με τα παιδιά να προσπαθούν με γρήγορες και σωστές αντιδράσεις σε κάθε είδος του transition που συμμετέχουν. Μπορείτε σε επιλεγμένα χρονικά διαστήματα να αλλάζετε τα συνεργαζόμενα ζευγάρια, αν και εφόσον είναι ζυγός ο αριθμός των παιδιών. Αν είναι μονός αριθμός, τότε οι αλλαγές γίνονται από μόνες τους.

2η άσκηση.
Παιχνίδι με πάσες σε διαδοχικές καταστάσεις 2 με 1.
2 V 1 ALL
Επιλέγετε ένα παιδί για να παίξει άμυνα απέναντι σε όλη την ομάδα. Τα υπόλοιπα παιδιά παίζουν στην επίθεση σχηματίζοντας ζευγάρια. Η τοποθέτηση των παιδιών γίνεται όπως δείχνει το παραπάνω σχεδιάγραμμα. Τα ζευγάρια της επίθεσης δεν έχουν δικαίωμα ντρίπλας, αλλά μόνο με passing game προσπαθούν να σκοράρουν απέναντι στην αμυντική προσπάθεια του συμπαίκτη τους. Κάθε φορά που τελειώνουν όλα τα ζευγάρια, ένα νέο παιδί πηγαίνει στον αμυντικό ρόλο. Αν τα παιδιά έχουν μονό αριθμό στην προπόνηση, μπορείτε να ορίσετε από ένα παιδί σε κάθε καλάθι για τις αμυντικές προσπάθειες. Μετά από την εκδήλωση των επιθέσεων που θέλετε, μπορείτε να αλλάζετε τα παιδιά που παίζουν στην άμυνα.





3η άσκηση.
Από το παιχνίδι του 1 με 1 μέχρι το παιχνίδι των 5 με 5.

7.3 1 ME 1 KAI 5 ME 5
Τοποθετείτε τις δύο ομάδες των παιδιών όπως στο σχεδιάγραμμα. Δίνετε την μπάλα στο παιδί που θα παίξει 1 με 1. Η ομάδα με την πρώτη κατοχή θα παίξει όλες τις φάσεις με μειονέκτημα στην άμυνα, δηλ. 2 με 1, 3 με 2 , 4 με 3, 5 με 4. Κάθε φορά που αλλάζει η κατοχή της μπάλας, μπαίνει ένα επιπλέον παιδί στο παιχνίδι για την ομάδα που ξεκινάει την επίθεση. Στο τέλος, παίζουν με μορφή 5 με 5 για όσο χρόνο ή σκορ επιλέγετε από εσάς. Κρατάτε σκορ και η ομάδα που χάνει, τρέχει μία ποινή. Στην συνέχεια οι ομάδες των παιδιών αλλάζουν ρόλους. Ξεκινάτε το 1 με 1 με διαφορετικούς παίκτες κάθε 2 παιχνίδι.


Στην προπόνηση περιλαμβάνονται ασκήσεις για την βελτίωση του σουτ, των ελευθέρων βολών, της διάσπασης του pressing.


1η άσκηση.
Εξάσκηση σε ζευγάρια παιδιών.
1.2
Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια. Στη μία φάση της άσκησης, το παιδί με την μπάλα εκτελεί πάσα στον συμπαίκτη του για να κάνει το σουτ. Μετά το πρώτο παιδί παίρνει ρημπάουντ και ξανακάνει πάσα στον συμπαίκτη του που έχει αλλάξει θέση. Τώρα το παιδί αυτό δεν σουτάρει, αλλά εκτελεί 2η πάσα στον ρημπάουντερ που βγαίνει σε θέση για σουτ. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται με αλλαγή στους ρόλους. Δίνετε έναν στόχο σε αριθμό καλαθιών για τον νικητή. Στη δεύτερη φάση της άσκησης, το παιδί που έχει τη μπάλα εκτελεί 3 πάσες στον συμπαίκτη του που εκτελεί 3 σουτ. Τα σουτ είναι με τη σειρά: τρίποντο-δίποντο-βολή. Αν ο σουτέρ είναι εύστοχος και στα τρία σουτ, τότε δεν αλλάζουν τους ρόλους. Η αλλαγή των ρόλων γίνεται αν υπάρχει έστω και ένα άστοχο σουτ. Εσείς δίνετε έναν αριθμό πόντων που πρέπει να φτάσει πρώτος, ο ένας από τους δύο σουτέρ για να είναι ο νικητής. Στις ασκήσεις αυτές, μπορεί να αυξηθεί η ένταση όταν ζητήσετε τα εύστοχα σουτ να γίνουν σε προκαθορισμένο χρόνο. Μπορείτε επίσης να αυξήσετε την ένταση, ζητώντας από τον πασέρ να παίζει εικονική ή πραγματική άμυνα.

2η άσκηση.
Ελεύθερες βολές, «11-0».
2.6
Σχηματίζετε δύο αντίπαλες ομάδες παιδιών (π.χ. κοντοί-ψηλοί), που ανταγωνίζονται στις ελ. Βολές. Η δυσκολία βρίσκεται στην συχνότητα της ευστοχίας για τις προσπάθειες των παιδιών. Κάθε ομάδα έχει 11 βαθμούς. Προσπαθεί να τους κάνει 0. Σε κάθε εύστοχη προσπάθεια αφαιρείται 1 βαθμός. Σε κάθε 2 άστοχες προσπάθειες προστίθεται 1 βαθμός. Κερδίζει η ομάδα που θα καταφέρει να «μηδενίσει» πρώτη τους 11 βαθμούς της. Όταν μία ομάδα το καταφέρει αυτό, η άλλη ομάδα συνεχίζει τις βολές της ελπίζοντας ότι δεν θα αστοχήσει σε άλλη βολή έτσι ώστε να πετύχει τουλάχιστον την ισοπαλία. Αν αποτύχει «τρέχει» 5 γήπεδα. Στη συνέχεια αλλάζουν καλάθια και παίζουν την ρεβάνς.





Στην ορολογία του αμερικάνικου τρόπου διδασκαλίας του σουτ, συναντάμε την συντομογραφία της λέξης «B.E.E.F.» που εκφράζει τα παρακάτω στοιχεία του σουτέρ:
1. Balance. Ισορροπία του αθλητή στα πόδια.
2. Elbow in tight. Ο αγκώνας του χεριού που εκτελεί το σουτ, βρίσκεται κοντά στο σώμα του αθλητή και η μπάλα, με τον πήχη του χεριού και τον αγκώνα, ορίζουν μία ευθεία γραμμή. Το άλλο χέρι βρίσκεται στο πλάι και λειτουργεί και ως «σκόπευτρο».
3. Eyes on basket. Το βλέμμα του αθλητή στοχεύει στο καλάθι, ανάλογα με την θέση του μέσα στο γήπεδο.
4. Follow thru. Το χέρι που απελευθερώνει την μπάλα, ακολουθεί την πορεία της προς το καλάθι. Ο σουτέρ στο παιδικό μπάσκετ μαθαίνει να απελευθερώνει την μπάλα με την κίνηση του καρπού και όχι να σπρώχνει την μπάλα.
Αυτά τα στοιχεία έχουν την βάση τους στην διδασκαλία που έχει προηγηθεί με την μίνι μπάλα σε προηγούμενα χρόνια. Τώρα το παιδί θα εξελιχθεί. Σε αρκετές αναφορές για την εκτέλεση του σουτ και την διδασκαλία του, συναντάμε τα παρακάτω οκτώ στοιχεία τα οποία θα αναφέρω με την ορολογία τους:
1. EYES ON TARGET
2. STANCE AND BALANCE
3. SHOT POCKET
4. GRIP
5. BALANCE HAND
6. DELIVERY
7. UPFORCE AND LANDING
8. FOLLOW-THROUGH
Όλα εξασκούνται στην καθημερινή προπόνηση για το σουτ του μπάσκετ. Για άλλη μία φορά επαναλαμβάνω: τα βασικά στοιχεία του σουτ, θα πρέπει να έχουν ξεκινήσει να διδάσκονται σωστά από τις ακαδημίες και με αυτά να εξελίσσεται ο αθλητής με τον σωστό συνδυασμό της βιολογικής και της μπασκετικής ηλικίας.
ΒΟΟΚ 2
  Οι ασκήσεις περιλαμβάνονται στο 2ο βιβλίο μου, «Το επόμενο βήμα».
www.itsports.grcoach

http://itsports.gr/

Αν το επιθυμείτε πατήστε LIKE στην επίσημη σελίδα του Coachbasketball.gr στα  social media και στηρίξτε την προσπάθεια μας H ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ...!!!

Share this article :

Επίθεση

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Φυσικές Ικανότητες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Γενικά Θέματα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητική Φιλοσοφία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κατασκοπεία Scouting Στατιστική

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Σεμινάρια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασκήσεις Ατομικής Τεχνικής

Ατομική Τεχνική

Αφιερώματα

Βιβλία Καλαθοσφαίρισης

Αθλητική Ψυχολογία

 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. All About Basketball Coaching - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template