Παιδαγωγική και Μπάσκετ...

Πέμπτη, 1 Αυγούστου 2013

Ο όρος ''Παιδαγωγική'' προέρχεται από τη λέξη ''παιδαγωγός'' που ακριβολογώντας σημαίνει το πρόσωπο που ''άγει'', καθοδηγεί και εποπτεύει τα παιδιά. Η ''παιδαγωγική'' είναι πλέον ένας διεθνής εκπαιδευτικός όρος και χρησιμοποιείται, για να περιγράψει, να επεξηγήσει και να καθορίσει το έργο του δασκάλου - του προπονητή στη δική μας περίπτωση - την τέχνη της διδασκαλίας και γενικότερα την επιστήμη που πραγματεύεται τις θεμελιώδεις αρχές και μεθόδους διδασκαλίας των παιδιών.


Πώς μαθαίνουν οι αθλητές

Η προπονητική είναι διδασκαλία, και η διδασκαλία είναι ο τρόπος με τον οποίο βοηθάμε κάποιον να μάθει κάτι. Για να βοηθήσουμε τους αθλητές - μαθητές να μάθουν, θα πρέπει να κατανοήσουμε καλύτερα πώς λειτουργούν οι διαδικασίες της μάθησης στο ανθρώπινο μυαλό. Ο προπονητής που κατανοεί το πώς μαθαίνουν οι αθλητές του, έχει μεγαλύτερη ικανότητα μετάδοσης των γνώσεών του.


Τα τρία Στάδια της Μάθησης
Η διαδικασία της μάθησης ολοκληρώνεται σε τρία στάδια: το διανοητικό στάδιο, το στάδιο άσκησης και το στάδιο του αυτοματισμού.
Διδασκαλία Αθλητικών Δεξιοτήτων
Πώς ο δάσκαλος - προπονητής μπορεί ή πρέπει να διδάσκει τις αθλητικές δεξιότητες; Οι κύριες αρχές διδασκαλίας δεν είναι μόνο εφαρμόσιμες στην τεχνική, αλλά και εξίσου εφαρμόσιμες στη διδασκαλία των άλλων αντικειμένων. Τα τέσσερα βήματα για τη διδασκαλία αθλητικών δεξιοτήτων είναι:
1. Εισαγωγή στη δεξιότητα - άσκηση,
2. Επίδειξη και σύντομη επεξήγηση της δεξιότητας - άσκησης,
3. Εξάσκηση στη δεξιότητα - άσκηση,
4. Παροχή ανατροφοδότησης για τη διόρθωση λαθών.
Αρχές για Καλύτερη Προπόνηση
Αφού έχουμε αποφασίσει με ποια μέθοδο θα διδάξουμε τη δεξιότητα, θα χρειασθεί να προσδιορίσουμε τους κατάλληλους τρόπους προπόνησης. Καλό είναι στην επιλογή του τρόπου προπόνησης που θα κάνουμε, να λάβουμε υπόψη και τους ακόλουθους κανόνες:
1. Διδάσκουμε ή επαναλαμβάνουμε την κατάλληλη άσκηση - δεξιότητα,
2. Προπονούμε την άσκηση - δεξιότητα σε συνθήκες αγώνα, μόλις οι αθλητές μας είναι έτοιμοι να κάνουν κάτι τέτοιο,
3. Οι προπονήσεις, όταν διδάσκουμε νέες δεξιότητες - ασκήσεις ή συστήματα, πρέπει να είναι σύντομες και συχνές,
4.Εξασφαλίζουμε τη βίωση για κάθε αθλητή ενός λογικού αριθμού επιτυχημένων εμπειριών σε

κάθε προπόνηση,
5. Κάνουμε την προπόνηση ψυχαγωγική. Αποφεύγουμε τις επαναλαμβανόμενες και ανιαρές προπονήσεις. Μπορούμε να κάνουμε τις προπονήσεις μας ψυχαγωγικές, χρησιμοποιώντας μία ποικιλία ασκήσεων και επινοήσεων, αλλάζοντας ευκαιριακά το πρόγραμμα της προπόνησης, έχοντας ενθουσιασμό, επιτρέποντας στην ομάδα να βοηθήσει στο σχεδιασμό των προπονήσεων και ''παίζοντας'' μπάσκετ κατά τη διάρκεια της προπόνησης,
6. Εκμεταλλευόμαστε όλο το χρόνο της προπόνησης εποικοδομητικά.
Πηγές:www.ellinogermaniki.gr,www.breakthroughbasketball.com



Αν το επιθυμείτε πατήστε LIKE στην επίσημη σελίδα του Coachbasketball.gr στο facebook και στηρίξτε την προσπάθεια μας
H ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ...!!!










Share this article :

Επίθεση

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Φυσικές Ικανότητες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Γενικά Θέματα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητική Φιλοσοφία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κατασκοπεία Scouting Στατιστική

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Σεμινάρια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασκήσεις Ατομικής Τεχνικής

Ατομική Τεχνική

Αφιερώματα

Βιβλία Καλαθοσφαίρισης

Αθλητική Ψυχολογία

 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. All About Basketball Coaching - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template