Η καλύτερη ώρα της ημέρας για γυμναστική

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011


Αντώνης Κουσούλης

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η γυμναστική σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας είναι πολύ καλύτερη από το να διάγει κανείς καθιστική ζωή. Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχουν διαφορές μεταξύ της άσκησης νωρίς το πρωί και αυτής το απόγευμα. Ποια θα ήταν η καλύτερη ώρα για να ακολουθήσουμε το πρόγραμμα γυμναστικής μας;

Σε διάφορες μελέτες παγκοσμίως, έχει αναφερθεί ότι αρκετοί δείκτες της φυσικής κατάστασης – μεταξύ αυτών η δύναμη, ο χρόνος αντίδρασης και η αεροβική ικανότητα – είναι ελαφρώς καλύτεροι όταν γυμνάζεται κανείς στο χρονικό διάστημα μεταξύ των ωρών 15:30-18:30 το απόγευμα. Η πιθανή εξήγηση αυτής της διαφοράς είναι απλή: η θερμοκρασία και τα ορμονικά επίπεδα του οργανισμού είναι στο υψηλότερο σημείο τους αργά το απόγευμα, καθιστώντας τους μυς πιο ευλύγιστους και παράγοντας την καλύτερη αναλογία τεστοστερόνης (ορμόνη που «χτίζει» τους μυς) προς κορτιζόλη (ορμόνη που αποδυναμώνει τους μυς).
Είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχει απόλυτη ομοφωνία σχετικά με την καλύτερη ώρα για γυμναστική, όμως οι περισσότερες επιστημονικές γνώμες υποστηρίζουν την ανωτέρω πεποίθηση. Είναι γνωστό ότι πολλοί άνθρωποι νιώθουν πιο ενεργητικοί και έτοιμοι το πρωί. Ωστόσο, με βάση τους κιρκάδιους ρυθμούς (το εσωτερικό ρολόι του οργανισμού που ρυθμίζει τον κύκλο των λειτουργιών αλλά και της διάθεσης), νωρίς το απόγευμα η μυϊκή δύναμη βρίσκεται στη μέγιστη ισχύ της, επομένως και ο κίνδυνος τραυματισμού είναι μικρότερος, αλλά και συνολικά ο οργανισμός είναι σε μεγαλύτερη ετοιμότητα.

Κλικ για μεγαλύτερο μέγεθος
Για όσους προετοιμάζονται για να συμμετάσχουν σε αθλητικούς αγώνες, είναι καλό να προγραμματίζουν την προπόνησή τους ανάλογα με την ώρα των αγώνων, για να μην αιφνιδιάζεται το σώμα τους. Με άλλα λόγια, αν πρόκειται να συμμετάσχει κάποιος σε μαραθώνιο δρόμο που θα αρχίσει νωρίς το πρωί, καλό θα είναι να προπονείται νωρίς το πρωί όλο τον προηγούμενο καιρό. Σε διαφορετική περίπτωση, καλύτερη ώρα προπόνησης θα είναι νωρίς το απόγευμα.
Πάντως, οι διαφορές στη φυσική δραστηριότητα είναι μικρές, καθώς ο οργανισμός μπορεί να προσαρμόζεται στην ώρα που προπονείται κανείς. Το κλειδί, σε κάθε περίπτωση, είναι να προσαρμόζει κανείς την προπόνηση στο ωράριό του και όχι το αντίστροφο.

Share this article :

Επίθεση

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Φυσικές Ικανότητες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Γενικά Θέματα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητική Φιλοσοφία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κατασκοπεία Scouting Στατιστική

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Σεμινάρια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασκήσεις Ατομικής Τεχνικής

Ατομική Τεχνική

Αφιερώματα

Βιβλία Καλαθοσφαίρισης

Αθλητική Ψυχολογία

 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. All About Basketball Coaching - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template