Προπονητική μυθολογία - Μέρος τρίτο

Κυριακή, 27 Φεβρουαρίου 2011


Γιώργος Σκόλιας, MSc 

  Καθημερινά ακούμε όλοι διάφορες παγιωμένες απόψεις που σχετίζονται με την προπόνηση, σε αυτή τη σειρά άρθρων θα προσπαθήσω να δώσω σε όλους να καταλάβουν ότι η πραγματικότητα είναι κάπως διαφορετική.

 Σχετικά με την τιμωρία
  Η τιμωρία μάλλον είναι αντιπαιδαγωγική μέθοδος αλλά χρησιμοποιείται καθημερινά από ένα μεγάλο αριθμό προπονητών.
  Πρώτα από όλα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η προπόνηση σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να είναι τιμωρία αλλά ευχαρίστηση.
  Όταν η προπόνηση γίνεται τιμωρία δημιουργεί αποστροφή για την προπόνηση και απομακρύνει τα παιδιά από το
άθλημά τους.
  Ακόμη μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος μυοσκελετικών κακώσεων σε αθλητές που εκτελούν ασκήσεις του αθλήματός τους εν ήδη τιμωρίας.
  Όταν οι ασκήσεις που τιμωρούν τους αθλητές είναι ασκήσεις ενδυνάμωσης, όπως τα πους απς και οι ασκήσεις κοιλιακών ο κίνδυνος μυοσκελετικών κακώσεων είναι ακόμη μεγαλύτερος καθώς οι ασκήσεις αυτές εκτελούνται με μειωμένο εύρος κίνησης και λάθος τεχνική, στις περισσότερες περιπτώσεις δυναμώνουν μύες που είναι ήδη αρκετά δυνατοί σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους. Δημιουργούνται έτσι μυϊκές ανισορροπίες που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε μυοσκελετικές κακώσεις.
Ας αναλογιστούν και οι τιμωροί τις ευθύνες τους.

Σημείωση
Σύντομα θα επανέλθω με άλλα θέματα που αφορούν την προπονητική μυθολογία.
Share this article :

3 comments:

Ανώνυμος είπε...

και πως θα αντιδράσεις σε 2 παιδιά που είναι ατίθασα μέσα στα 20.
Φυσικά όχι με τιμωρίες βάναυσες και που μπορούν να δημιουργήσουν κακώσεις, αλλά και η ατιμωρησία δημιουργεί πρόβλημα σε όλα τα υπόλοιπα παιδιά.
Είναι σοβαρό πρόβλημα η ψυχολογία κάθε αθλητή και ιδιαίτερα των προβληματικών περιπτώσεων και μάλιστα γίνεται χειρότερο όταν πρόκειται για ταλέντα.

Ανώνυμος είπε...

Διαφωνω καθετα...
Τι σημαινει αντιπαιδαγωγικη μεθοδος?
Το ''ισοζυγιο'',αναμεσα στις επιπληξεις-επιβραβευσεις,ειναι ακρως απαραιτητο.
Δεν μιλαμε για μια απλη εκμαθηση δεξιοτητων...
Επισης,αν η εκτελεση ασκησεων δεν ειναι ορθη,τοτε απλα καποιος η' καποιοι δεν κατεχουν το γνωστικο τους αντικειμενο..
Η αποστροφη δημιουργειται απο σωρεια αλλων παραγοντων..

Η προπονηση πρεπει να περιλαμβανει & τιμωρια οταν αυτη κρινεται οτι πρεπει να επιβληθει & διδασκαλια & παιγνιωδεις δραστηριοτητες & κινητρα & παροτρυνση για την επιτευξη στοχων & η σωστη νουθετηση για τους κανονες λειτουργιας μιας ομαδας & της σωστης συμπεριφορας & φυσικα επιβραβευση..
Ειναι πολυ σημαντικο να γινεται 100% σαφες & καταννοητο,για ποιον λογο επιβαλλεται τιμωρια...
Οπως επισης σημαντικο ειναι ο επαγγελματιας,να μην προκαταβαλλεται-προδιαθετεται αρνητικα,συντεινοντας σε μια αρνητικη ''ανατροφοδοτηση''..

STARENTZIS SAKIS είπε...

ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ Ο Κ. ΣΚΟΛΙΑΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΣΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΟΜΑΤΙ ΤΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΤΕ ΑΛΛΟΓΙΣΤΑ , ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΕΣ ΚΑΚΩΣΕΙΣ(ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ)
ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ ΑΛΛΑ ΠΛΕΟΝ ΕΠΑΨΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΚΑΨΕΙΣ ΚΤΛ.
Η ΤΙΜΩΡΙΕΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ( ΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ) ΔΗΛ 50 ΣΟΥΤ ΣΤΟΝ ΕΥΑΤΟ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΤΕΧΝΙΚΗ, 50 ΠΑΣΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΤΟΙΧΟ, ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΜΕ ΝΤΡΙΠΛΑ ΜΕ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟ ΧΕΡΙ , ΚΤΛ ΟΜΟΛΟΓΩ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Επίθεση

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Φυσικές Ικανότητες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Γενικά Θέματα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητική Φιλοσοφία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κατασκοπεία Scouting Στατιστική

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Σεμινάρια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασκήσεις Ατομικής Τεχνικής

Ατομική Τεχνική

Αφιερώματα

Βιβλία Καλαθοσφαίρισης

Αθλητική Ψυχολογία

 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. All About Basketball Coaching - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template