ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΑΘΛΗΤΕΣ

Δευτέρα, 21 Φεβρουαρίου 2011


Ο αθλητισμός για τα παιδιά και τους ενήλικες είναι μια εξαιρετική εμπειρία. Οι δεσμοί και οι καταστάσεις που αναπτύσσονται στον αθλητισμό, έχουν πολλές φορές διάρκεια για μια ζωή.

Ωστόσο, πολλοί γονείς, άθελά τους, μετατρέπουν τον αθλητισμό σε  μια εμπειρία αρνητική για τα παιδιά. Αυτοί οι γονείς πιθανώς να έχουν μια διαφορετική άποψη για το τι είναι αθλητισμός και πολύ συχνά τονίζουν το λάθος στοιχείο στη λάθος στιγμή, δημιουργώντας προβλήματα στους αθλητές. Είναι πολύ εύκολο για ένα παιδί να αισθανθεί πίεση, την οποία αποδίδει στους γονείς του. Οι γονείς μπορούν να δημιουργήσουν πίεση απλά και μόνο με την παρουσία τους στους αγώνες, πόσο μάλλον όταν είναι αρνητικοί.


Το διάστημα μετά τον αγώνα είναι μια κρίσιμη στιγμή όπου ο αθλητής «επανέρχεται» από την ένταση. Είναι πιθανόν να είναι σε έξαρση, σε εκνευρισμό, αδιάφορος ή και θυμωμένος. Εμφανίζει μια σειρά συναισθημάτων παρόμοια με εκείνα των γονέων του. Γνωρίζοντας ο γονέας τι να πει και πώς να το πει, θα διευκολύνει τη θετική αλληλεπίδρασή του με τον αθλητή.

Τα στοιχεία που ακολουθούν αναφέρονται στη στάση των γονέων μετά τον αγώνα, ανεξάρτητα από την έκβασή του για τον αθλητή.
Προσπαθήστε να είστε θετική πηγή υποστήριξης και βοήθειας.  Αφήστε στον
προπονητή την κριτική και αξιολόγηση του αθλητή. Η κριτική διασπά τους

δεσμούς με το παιδί-αθλητή.

Προσπαθήστε να είστε ένας προσεκτικός ακροατής!  Αφήστε το παιδί να σας μιλήσει για τον αγώνα. Ακούστε, για να κατανοήσετε τι περιγράφει και έπειτα απαντήστε.

Στη συνέχεια συζητήστε με τον αθλητή τον αγώνα του. Προσπαθήστε να μη μπείτε σε λεπτομέρειες του αγώνα, την ώρα που το παιδί προσπαθεί να ελέγξει τα συναισθήματά του. Χρειάζονται χρόνο για να τον ξεπεράσει. Αν αισθάνεστε ότι θέλετε να του μιλήσετε για τον αγώνα, αφήστε να περάσουν μερικές ώρες ή ρωτήστε τον για τον αγώνα το επόμενο πρωί.

Αποφύγετε να κριτικάρετε τον προπονητή στις μετά τον αγώνα συζητήσεις, ακόμη και αν πιστεύετε ότι έχει ευθύνες. Πιθανόν, να μην συμφωνείτε πάντα με τον προπονητή, αλλά εκείνος αποφασίζει για το αθλητικό κομμάτι. Επίσης, προσπαθώντας να ερμηνεύσετε τη συμπεριφορά του προπονητή μπροστά στο παιδί, είναι πιθανόν να του προκαλέσετε σύγχυση για το τι θα πρέπει να κάνει στο μέλλον. Κάτι ανάλογο θα προκαλούσε κακή απόδοση και στο μέλλον.

Μετά από πολύ άσχημη απόδοση ή πολύ κακή εμφάνιση, θυμηθείτε ότι η αξία του παιδιού ως άτομο δεν σχετίζεται με την ικανότητά του στον αθλητισμό. Βοηθώντας το να αναγνωρίσει ότι αύριο είναι μια άλλη ημέρα και με σκληρή δουλειά μπορεί να ξεπεράσει την κακή εμφάνιση, θα ξεπεράσει γρήγορα την απογοήτευσή του.

Να είστε ειλικρινείς και τίμιοι. Ορισμένοι γονείς δημιουργούν πρόβλημα λέγοντας «ωραίος αγώνας» ή «έκανες ό,τι καλύτερο μπορούσες».  Αν το παιδί γνωρίζει ότι δεν είναι αλήθεια, θα εκνευριστεί και θα αισθανθεί αρνητικά προς εσάς. Προσπαθήστε να είστε υποστηρικτικοί, στα σχόλιά σας, αλλά μη λέτε κάτι που δεν πιστεύετε.  Αν προσπαθήσετε να κρύψετε την απογοήτευσή σας για την απόδοση του παιδιού, η γενικότερη συμπεριφορά σας θα το φανερώσει.

Παραμείνετε σταθεροί στη συμπεριφορά σας, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του αγώνα. Αν συνηθίζετε να πηγαίνετε για φαγητό μετά τον αγώνα, κάντε το ίδιο. Σε άλλη περίπτωση, το παιδί θα συνδυάσει  ορισμένες δραστηριότητες μετά τον αγώνα, με τη νίκη ή την ήττα.

Αποφύγετε να συγκρίνετε τα παιδιά με άλλους αθλητές, ακόμη και για την προπόνηση ή τις ικανότητες του. Αυτό θα δημιουργήσει αίσθημα κατωτερότητας, θα πληγώσει το παιδί και θα το πιέσει.

Προσπαθήστε να ελέγξετε τα δικά σας συναισθήματα πρώτα και έπειτα να παρέχετε στήριξη στο παιδί. Αν είστε εκνευρισμένοι, αποφύγετε τη συζήτηση μαζί του. Αναρωτηθείτε τι θα μπορούσε να προσφέρει ένας καυγάς ανάμεσα σε εσάς και το παιδί μετά τον αγώνα, πέραν του να δώσει έκταση στην αποτυχημένη εμφάνιση, επηρεάζοντας και την επόμενή του.
Αν θεωρείτε ότι το παιδί δεν δουλεύει ή δεν είναι καλός αθλητής, συζητήστε μαζί του σε άλλο χρονικό σημείο και υπό συνθήκες ηρεμίας.
Ο αθλητής είναι ο πρωταγωνιστής και εκείνος κινεί τη διαδικασία του αθλητισμού

Ζαρώτης Γιάννης
Ψυχολόγος-Αθλητικός Ψυχολόγος
Share this article :

Επίθεση

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Φυσικές Ικανότητες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Γενικά Θέματα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητική Φιλοσοφία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κατασκοπεία Scouting Στατιστική

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Σεμινάρια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασκήσεις Ατομικής Τεχνικής

Ατομική Τεχνική

Αφιερώματα

Βιβλία Καλαθοσφαίρισης

Αθλητική Ψυχολογία

 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. All About Basketball Coaching - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template