Προγραμματισμός Προπόνησης

Δευτέρα, 8 Απριλίου 2013

Πριν ξεκινήσουμε να δουλεύουμε σε οποιαδήποτε ομάδα πρέπει να κάνουμε ένα χρονοδιάγραμμα της προόδου και των στόχων που θα έχουμε στην διάρκεια της θητεία μας ως προπονητές.


Αρχικά, πρέπει να δεσμευτούμε από τον προγραμματισμό και να μην ξεφύγουμε από τα όρια του στις πρώτες δυσκολίες. Η προπόνηση χωρίς πρόγραμμα είναι χωρίς αμφιβολία ευκαιριακή .

και οδηγεί σε αρνητικά αποτελέσματα. Κατά δεύτερο λόγο χρειάζεται και ισχυρή διοικητική υποστήριξη, γιατί χωρίς αυτή δεν θα ξεπεραστούν ποτέ τα προβλήματα χρηματοδότησης της προετοιμασίας της ομάδας και παράλληλα να υπάρξει πίστωση χρόνου ώστε να ολοκληρωθούν οι μικρόκυκλοι και οι μεγάκυκλοι της προπόνησης.

Ως μικρόκυκλο και μεγάκυκλο θεωρούμε τις προπονητικές περιόδους της εβδομάδας/εβδομάδων και του μήνα/μηνών αντίστοιχα, μέσα στις οποίες ολοκληρώνεται ένα προπονητικός στόχος. Ο ακριβής καθορισμός της έναρξης και της λήξης του κάθε κύκλου είναι καθοριστικός για την επιτυχία προγραμματισμού.

Κάθε προπόνηση πρέπει να σχεδιάζεται προσεκτικά και να οργανώνεται ώστε να αποφεύγουμε την απώλεια χρόνου. Πρέπει να υπάρχει ειδικός λόγος για κάθε άσκηση που χρησιμοποιούμε και η κάθε άσκηση πρέπει να τοποθετηθεί στον καταλληλότερο χρόνο μέσα στην διάρκεια της προπόνησης. Ο προπονητής και οι βοηθοί του οφείλουν να υπολογίζουν όλους τους καθοριστικούς παράγοντες για την αθλητική απόδοση: το παρελθόν και το μέλλον της ομάδας, την φυσική κατάσταση, την εποχή, τις οικονομικές δυνατότητες και πολλά άλλα πράγματα.

Οι προπονήσεις πρέπει να διατηρούνται σε αρχείο και να είναι στην διάθεση του προπονητή σε οποιαδήποτε στιγμή και παράλληλα να συνοδεύονται από σχόλια για την επιτυχία ή την αποτυχία εκτέλεσης της. Στην συνέχεια θα αναφέρουμε μερικά σημεία προσοχής που πρέπει να τηρούνται στον προγραμματισμό της προπόνησης, ώστε να υπηρετείται μια γενικότερη φιλοσοφία.




Όταν ξεκινήσει η προπόνηση το πρόγραμμα πρέπει να ακολουθείται κατά γράμμα. Εάν δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για μία άσκηση δεν θα πρέπει να συνεχιστεί γιατί είτε θα πρέπει να παραλειφθεί μια άλλη σημαντική άσκηση, είτε θα πρέπει να παραταθεί η διάρκεια της προπόνησης, και τίποτα από τα δύο δεν θα ήταν συνετό. Σωστό θα είναι εάν μία άσκηση ολοκληρωθεί σε λιγότερο από τον προβλεπόμενο χρόνο να προστεθεί μια άσκηση ακόμα ή εάν μια άσκηση αναφέρεται σε κάποιον συγκεκριμένο παίκτη να παραλείπεται αν ο παίκτης δεν είναι παρών.


Είναι σημαντικό να ξεκινάει η προπόνηση με ελαφριές ασκήσεις με μπάλα που θα προθερμάνουν καλά τους παίκτες, να συνεχίζεται με διατατικές ασκήσεις και τρέξιμο που βαθμιαία θα αυξάνεται όσον αφορά την ένταση.


Οι ασκήσεις πρέπει να διαφέρουν από μέρα σε μέρα ώστε να μην γίνεται η προπόνηση μονότονη ακόμα και εάν το αντικείμενο της είναι το ίδιο. Καλό είναι να υπάρχει κλιμάκωση στις ασκήσεις και την πρώτη μέρα να εκτελούνται οι απλούστερες και την επόμενη οι πιο πολύπλοκες.


Πριν την κάθε άσκηση να εξηγούμε την εκτέλεση της και τον λόγο για τον οποίο γίνεται. Οι παίκτες έτσι προλαβαίνουν να ξεκουραστούν και η ροή της επόμενης άσκησης δεν θα διακόπτεται συχνά για διορθώσεις.


Η κάθε άσκηση δεν πρέπει να έχει μεγάλη διάρκεια και είναι προτιμότερο το κάθε αντικείμενο προπόνησης να διδάσκεται με διαφορετικές ασκήσεις.


Πρέπει να υπάρχει εναλλαγή των ασκήσεων που έχουν υψηλές ενεργειακές απαιτήσεις με αυτές που έχουν χαμηλότερες.


Οι ασκήσεις πρέπει να εμπεριέχουν το στοιχείο του συναγωνισμού και να πλησιάζουν όσο γίνεται περισσότερο τις συνθήκες αγώνα.


Οι καινούργιες και πολύπλοκες ασκήσεις θα πρέπει να παρουσιάζονται στη αρχή της προπόνησης, πριν οι παίκτες κουραστούν και η ικανότητα αφομοίωσής τους μειωθεί. Δεν είναι σωστό να επιμείνουμε για την σωστή εκτέλεση όταν η άσκηση είναι καινούργια αλλά να απαιτούμε την σωστή εκτέλεση της την επόμενη μέρα που θα την έχουμε στο πρόγραμμα.


Οι ασκήσεις ομαδικής τακτικής πρέπει να χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο όσο προχωράμε προς την αγωνιστική περίοδο. Βέβαια δεν πρέπει να παραβλέπουμε την αναγκαιότητα και της ατομικής προπόνησης που πρέπει να καταλαμβάνουν το 50% του χρόνου.


Ο προπονητής πρέπει να αξιολογεί την εξέλιξη και την κατάληξη κάθε προπόνησης όσο η εμπειρία είναι πρόσφατη. Πρέπει να συζητά με τους συνεργάτες του και τα συμπεράσματα τους να χρησιμοποιούνται στον προγραμματισμό της επόμενης προπόνησης.


Κάθε άσκηση πρέπει να είναι συνδυασμός όσο περισσοτέρων βασικών κινήσεων είναι δυνατό, παρόλο που το βάρος θα δίνεται σε ένα μόνο στοιχείο. Δεν πρέπει να επιτρέπουμε στους παίκτες να αποκτούν λανθασμένες συνήθειες σε κάποια θεμελιώδη κίνηση επειδή η έμφαση έχει δοθεί σε ένα άλλο.


Παρόλο που είναι σχεδόν αδύνατο να δουλέψουμε την άμυνα ξεχωριστά από την επίθεση πρέπει η έμφαση σε κάθε ένα από τα δύο αντικείμενα να δίνεται διαφορετική ημέρα προπόνησης.


Να κλείνουμε κάθε προπόνηση με ασκήσεις που αφήνουν με ευχάριστη διάθεση τους παίκτες και τους προπονητές και δημιουργούν αισιοδοξία για την επόμενη προπόνηση.


Η αποθεραπεία μετά το τέλος της κάθε προπόνησης είναι ουσιαστική ώστε να μπορούν οι παίκτες να αντεπεξέλθουν στην επόμενη

ΠΗΓΗ http://www.ellinogermaniki.gr/ep/tfl/gr/training-gr/16.htm





Share this article :

Επίθεση

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Φυσικές Ικανότητες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Γενικά Θέματα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητική Φιλοσοφία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κατασκοπεία Scouting Στατιστική

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Σεμινάρια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Προπονητής Ακαδημιών

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασκήσεις Ατομικής Τεχνικής

Ατομική Τεχνική

Αφιερώματα

Βιβλία Καλαθοσφαίρισης

Αθλητική Ψυχολογία

 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. All About Basketball Coaching - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template